fioxqy

fioxqy

fioxqy

fioxqy

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

آیا دیوارهای جاذب صدا در حاشیه بزرگراه عملکرد مناسبی دارند؟

براساس دادخواستی که به دادگاه‌عالی ناحیه‌ی کوئینز تقدیم شده، گلکسی نوت ۹ در حالی که در کیف دستی زنی اهل نیویورک قرار داشته آتش گرفته است.منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۶
  • ۱۳۹ نمایش
  • fioxqy fioxqy
بررسی دوربین Y7 پرایم 2018 هواوی

پس از مدت‌ها درز شایعات مختلف پیرامون احتمال جایگزین شدن ال‌جی به جای سامسونگ به عنوان تامین کننده نمایشگر نسل جدید گوشی‌های آیفون، سرانجام امروز ساکنین کوپرتینو تایید کردند که به دنبال عقد قراردادی با شرکت کره‌ای در این راستا هستند.0
بر اساس گزارش خبرگزاری کره‌ای ETNews، شرکت ال‌جی توانسته تاییدیه فنی نمایشگرهای OLED را از سوی کارشناسان اپل کسب کند و این دو شرکت در پی عقد قراردادی به منظور تامین بخشی از صفحه‌نمایش OLED برای آیفون‌های 2018 هستند.از سال گذشته و هم‌زمان با عرضه آیفون 10، سامسونگ تنها تامین کننده صفحه‌نمایش OLED مورد استفاده در محصولات اپل است و همین انحصار موجب بالا بودن دست شرکت کره‌ای در بحث تعیین قیمت هست. امسال نیز سامسونگ متعهد به تولید 100 میلیون صفحه‌نمایش OLED برای آیفون‌های شده است. البته اگر ال‌جی نیز به این بازی وارد شود، بدون شک قدرت چانه‌زنی ساکنین کوپرتینو در رابطه با تعیین قیمت هر پنل افزایش پیدا می‌کند. آنچه باید درباره آیفون XS دوسیم‌کارته در ایران بدانید آیفون XS، آیفون XS مکس یا آیفون XR؛ کدام‌یک برای شما… اگر قرارداد ال‌جی و اپل نهایی شود، صفحه‌نمایش OLED برای آیفون‌های XS و XS Max استفاده خواهد شد، چراکه اپل برای پایین نگاه داشتن قیمت آیفون XR، پنل LCD را برای این محصول انتخاب کرده است. ال‌جی پیش از این گوشی وی 30 را با پنل OLED راهی بازار کرده است؛ هرچند مشخصات فنی پنل به کاررفته در این پرچم‌دار چنگی به دل نمی‌زند.پنل OLED نسل دوم گوشی گوگل پیکسل را هم ال‌جی تامین کرده است؛ اگرچه این محصولات نیز با مشکلاتی روبه‌رو شدند که ریشه اصلی آن‌ها مربوط به کیفیت پنل نمایشگر هست. بدیهی است که اپل پس از کسب رضایت از کیفیت پنل های ال‌جی، با شرکت کره‌ای وارد همکاری نهایی خواهد شد. در سوی دیگر منبع خبر مدعیست که ال‌جی در حال افزایش ظرفیت تولید صفحه‌نمایش OLED هست، از این رو احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد استفاده از این پنل‎ها در آیفون‌های جدید خواهیم بود.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۶
  • ۱۰۹ نمایش
  • fioxqy fioxqy
جنگل‌ها: راهکاری سریع و زودبازده برای مقابله با تغییرات اقلیمی

 

به گزارش خبرآنلاین، بعد از دهه 1970 که انسان با آپولو به ماه سفر کرد، تاکنون فرد دیگری به ماه نرفته ولی در خلال برنامه لایو استریم در تاریخ 17 سپتامبر (3 روز دیگر) نام کسی که بلیت خریده و اینکه چرا چنین کاری کرده است مشخص خواهد شد.{لینک}

اوایل سال گذشته میلادی ایلان ماسک گفت دو نفر برای سفر به ماه در سال 2018 آماده می‌شوند اما بعداً اعلام کرد BFR هنوز توانایی پرواز ندارد و باید 3 تا 4 سال دیگر صبر کرد تا چنین چیزی رخ دهد.

به‌هرحال به‌زودی جزییات سفر و واقعی بودن زمان آن مشخص خواهد شد.

{برخی سفر آمریکا به ماه را فتوشاپ می‌دانند}

اولین مسافر سفر توریستی به ماه بلیت خود را رزرو کرد

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۵۴
  • ۱۲۰ نمایش
  • fioxqy fioxqy
افزایش احتمال بروز آلزایمر با فشار خون بالا در سالمندی

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمودو، شرکت جدیدی موسوم به "کورال روبوتز"(Coral Robots)، رباتی برای تمیز کردن خانه ارائه داده است.

این ربات موسوم به "کورال وان" (Coral One) که نخستین محصول شرکت "کورال روبوتز" است، به دوربین، لیزر، حسگر و باتری‌های پرقدرت مجهز شده و از عهده تمیز کردن خانه برمی‌آید. همچنین این ربات، یک جارو شارژی دستی دارد که به راحتی از بدنه آن خارج می‌شود و امکان تمیز کردن پله یا قفسه را برای کاربر فراهم می‌کند.

موتوری که برای مکش ربات تعبیه شده، در یک واحد جداگانه قرار گرفته و به راحتی و بدون نیاز به ابزار دیگری، قابل خارج کردن است. این موتور، باتری مخصوص به خود را دارد که شارژ آن، تا 30 دقیقه است اما در حالت "استاندارد"، امکان کار کردن تا 90 دقیقه را برای ربات فراهم می‌کند.

کورال وان، از مجموعه‌ای حسگر آنبرد تشکیل شده تا نقشه‌ای از اتاق ارائه دهند و بهترین مسیر را برای ربات مشخص کنند. کورال وان برخلاف ربات‌های دیگر که نقشه را با یک اپلیکیشن تلفن همراه در دسترس کاربر قرار می‌دهند، نقشه‌ها را در رایانه داخلی خود حفظ می‌کند.

استفاده نکردن از اپلیکیشن، امکان تنظیم کورال وان را به شکل ساده‌تر و بدون نیاز به وای‌فای فراهم می‌کند. به گفته شرکت سازنده، این روش موجب می‌شود کاربران، در مورد کسانی که می‌توانند نقشه خانه را ببینند، نگران نباشند.

کاربران می‌توانند برنامه تمیز کردن کورال وان را برای نظافت روازنه تنظیم کنند و یا با یک کنترل از راه دور، هدایت آن را انجام دهند.

"کورال وان" که قیمت آن 1000 پوند تعیین شده، در حال حاضر در آمریکا در دسترس است و به زودی به انگلستان نیز عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۴۲
  • ۱۵۷ نمایش
  • fioxqy fioxqy
xsjhmr

دانشجویان پزشکی می‌توانند برای درک دقیق‌تر شرایط بیماران جوان و درمان بهتر آنها، از یک ربات کودک استفاده کنند.

این پسربچه رباتیک موسوم به "هال"(HAL)، قابلیت گریه، خونریزی، صحبت کردن و قرار گرفتن در حالت آنافیلاکسی را دارد.

شرکت آمریکایی "گامارد ساینتیفیک"(Gaumard Scientific)، این ربات شبه انسان را برای آموزش در بیمارستان‌ها، مدارس و صنایع دیگر ابداع کرده است.

پسر بچه رباتیکی که گریه می‌کند،حرف می‌زند و نبض دارد / عکس

"جان اگرز" (John Eggers)، مدیرعامل این شرکت گفت: شرکت‌کنندگان در برنامه آموزشی می‌توانند مراحل ضروری درمان را روی این ربات انجام دهند. استفاده از این ربات به کارآموزان کمک می‌کند واقعی‌ترین تجربه را در زمینه مراقبت‌های اورژانسی کودکان داشته باشند.

مهندسان شرکت گامارد ساینتیفیک برای ابداع این ربات، حالت‌های چهره کودکان واقعی از جمله حرکت عضلات و ابروهای آنها را مورد بررسی قرار دادند.

هال می‌تواند سر خود را تکان دهد، اشک بریزد و حتی هنگامی که مضطرب است، مادر خود را صدا کند. همچنین در طراحی این ربات، از نوعی شبیه‌ساز صوتی استفاده شده که صدای یک پسربچه پنج ساله را شبیه‌سازی می‌کند.

پسر بچه رباتیکی که گریه می‌کند،حرف می‌زند و نبض دارد / عکس

پسر بچه رباتیک، از یک سیستم مکانیکی- پنوماتیکی ساخته شده که می‌تواند نبض را در بدن آن ایجاد کند. همچنین، یک سیستم هیدرولیک موجب گریه ربات و پمپاژ خون در بدن آن می‌شود.

دانشجویان می‌توانند با گرفتن قطره خون از انگشت هال، گلوکز خون آن را بررسی کنند.

پسر بچه رباتیکی که گریه می‌کند،حرف می‌زند و نبض دارد / عکس

چشمان ربات قادر هستند نور تابیده شده به مردمک را دنبال کنند.

پسر بچه رباتیکی که گریه می‌کند،حرف می‌زند و نبض دارد / عکس

علاوه بر این، هال، قابلیت ادرار کردن و ایست قلبی را دارد و هنگام قرار گرفتن در شرایط آنافیلاکسی، زبان و گلوی آن متورم می‌شوند.

کارآموزان می‌توانند برای قرار دادن لوله تنفسی، گلوی هال را سوراخ کنند و راه تنفسی جدیدی به وجود آورند. به علاوه، این امکان وجود دارد که هال به دستگاه الکتروکاردیوگرام متصل شود تا قلب و ضربان آن مورد بررسی قرار گیرند.

 

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۰۵
  • ۱۴۸ نمایش
  • fioxqy fioxqy
محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ را بشناسید

لنوو اولین لپ‌تاپ یوگابوک خود را دو سال پیش با تعویض کیبورد با یک سطح شیشه‌ای به همراه دکمه‌های لیزری تعویض کرد. اما حالا تصمیم گرفته تا سطح دوم را به‌کلی با یک صفحه‌نمایش دوم تعویض کند.0
یوگابوک یکی از محصولات جسورانه و خلاقانه لنوو بود که دو سال پیش در دو نسخه ویندوزی و اندرویدی به بازار عرضه شد. حالا در IFA2018‌ لنوو آن را با ویژگی‌هایی جدید به‌روز کرده است.لنوو در یوگابوک C930 جدید صفحه کلید لمسی Halo Keyboard را متحول کرده و حالا به‌جای این‌که صرفا بتوانید صفحه‌کلید را روی آن نمایش دهید این صفحه یک پنل بزرگ e-ink است. به این ترتیب ضمن مصرف ناچیز انرژی می‌توانید هر چیزی روی آن نمایش دهید. این صفحه به عنوان کیبورد، دفترچه یادداشت و یا کتابخوان الکترونیکی بسته به استفاده کاربر عمل خواهد کرد. به این ترتیب می‌توانید با قلم روی این صفحه بنویسید تا لپ‌تاپ آن را به نوشته‌های دیجیتالی نیز تبدیل کند.یوگابوکیوگابوک C930 قرار است مهرماه با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به بازار عرضه شود و حالا فقط یک نسخه ویندوزی دارد. صفحه‌نمایش اصلی این لپ‌تاپ اندازه ۱۰.۸ اینچی و وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد و پنل e-ink نیز با وضوح بسیار خوب فول اچ‌دی همراه است. لولای این مدل همان‌طور که از نامش پیداست قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و استفاده به عنوان تبلت (از هر کدام از صفحه‌نمایش‌ها) را دارد. با بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه IFA 2018 آشنا شوید بیرداینامیک ایرفون‌های جدید سری Byrd را در دو نسخه باسیم و… به لطف حذف کیبورد فیزیکی این دستگاه فقط ۹/۹ میلی‌متر ضخامت دارد و سبک‌ترین لپ‌تاپ با دو صفحه‌نمایش نیز محسوب می‌شود. لنوو همچنین یک حسگر اثر انگشت و بلندگوهای دوگانه با پشتیبانی از دالبی اتموس را نیز برای این مدل فراهم کرده است.یوگابوک C930 با پردازنده نسل هفتمی Core i5-7Y54 یا Core m3-7Y30 به همراه ۴ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و دو درگاه USB-C عرضه می‌شود. لنوو همچنین یک نسخه LTE از این لپ‌تاپ را نیز بعداً عرضه خواهد کرد.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۳۶
  • ۱۱۷ نمایش
  • fioxqy fioxqy
عادت‌هایی که می‌توانند قوه‌ ادراک انسان را کاهش دهند

پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود موفق به شناسایی و کشف بقایای میکرو فسیل‌های آبزی استریلی (Strelley Pool microfossils) با قدمتی برابر با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سال شدند. این موجودات دارای ویژگی‌های شیمیایی مشابه باکتری‌های مدرن هستند. دانشمندان با بررسی دقیق این بقایای فسیل‌شده، آن‌ها را در گروه موجودات زنده اولیه دسته‌بندی کرده و به‌این‌ترتیب می‌توان این یافته را قدیمی‌ترین شواهد حیات در کره زمین محسوب کرد.

تیمی مشترک از پژوهشگران مرکز IMPMC پاریس و دانشگاه کمبریج به سرپرستی دکتر جولین آلون (Dr Julien Alleon) بامطالعه ساختار و ترکیبات شیمیایی رسوبات باستانی موفق به کشف این فسیل‌ها شدند که از قدیمی‌ترین نمونه‌های باکتری نیز جوان‌تر و قدیمی‌تر محسوب می‌شدند. به باور پژوهشگران، این موجودات زنده را می‌توان بنیان‌گذار حیات در کره زمین محسوب کرد.

آن‌ها نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل طیف‌سنجی جذب اشعه ایکس مبتنی بر دستگاه تقویت و تسریع ذرات باردار الکترونی از میکرو فسیل‌های استریلی را با موارد مشابهی که در سواحل دریاچه سوپریور (Lake Superior) در کانادا کشف‌شده بود و ۱٫۹ میلیارد سال پیشینه داشت، مقایسه کرده و نتایج را با نمونه‌های باکتری‌های مدرن تطبیق دادند. تمام ویژگی‌های موجود در این نمونه‌ها، ساختار مشابهی را نشان می‌دهد و این موضوع تائید می‌کند که مواد شیمیایی باقی‌مانده از همان بلوک‌های ساختمانی ساخته‌شده‌اند و از این طریق منشأ زیستی را پشتیبانی می‌کنند.

 

دکتر جولین آلون در این رابطه گفت: «چند نکته مهم وجود دارد که می‌توان از این تحقیقات استنباط کرد: اولاً یافته‌های ما نشان می‌دهد ما که ویژگی‌های عنصری و مولکولی این میکرو فسیل‌های با باقی‌مانده‌های بیولوژیکی تطبیق داشته و با فرآیندهای فسیل سازی تجزیه می‌شود. این مسائله به‌طور مؤثری نشان‌دهنده منشان بیولوژیکی میکرو فسیل‌های استریلی است. از سوی دیگر شواهدی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان ادعا کرد این میکرو فسیل‌ها درواقع قدیمی‌ترین نمونه در جهان هستند. ثانیاً: این فسیل‌ها انعکاسی از قدیمی‌ترین نشانه‌های حیات در شرایط فوق‌العاده‌ای که در بیش از ۴٫۳ میلیارد سال از آن گذشته محسوب می‌شوند که طی این مدت‌زمان طولانی باقی‌مانده‌اند. ما از ساختار مولکولی میکرو فسیل‌ها می‌دانیم که آن‌ها مدتی طولانی در معرض دمایی بالا تا ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار داشتند.»

 کشف فسیل‌های ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ساله

پرفسور ویکی بنت (Vickie Bennett) از پژوهشگران دانشگاه ملی استرالیا در این رابطه اعلام کرد: «این پروژه در حقیقت یک مطالعه بسیار هیجان‌انگیز و مبتنی بر روش جدیدی از تجزیه‌وتحلیل است که شواهد قانع‌کننده‌ای مبنی بر اینکه گیاهان دارای میکرو فسیل‌های بیوژن هستند را ارائه می‌دهد. این یافته در مقایسه با مدارک کشف‌شده دیگر درباره شکل‌گیری حیات از سنگ‌های Strelley Pool، ازجمله استروماتلیت ها به‌عنوان مایع میکروبی تفسیر شده است و تائید می‌کند که حداقل سن برای شکل‌گیری حیات در کره زمین ۳٫۴ میلیارد سال است.»

شرح کامل این پژوهش در کنفرانس شیمی خاک گلد اشمیت (Goldschmidt geochemistry conference) در بوستون ارائه‌شده و به‌صورت یک مقاله در ژورنال تخصصی این اجلاس با عنوان Geochemical Perspectives Letters منتشرشده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

 

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۹ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۱۰
  • ۱۹۱ نمایش
  • fioxqy fioxqy
۵ دوربینه بودن ال‌جی وی ۴۰ که در ایفا ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود

 

به گزارش خبرآنلاین، اغلب مواد غذایی که به پوست نفع می‌رسانند در خود اسید چرب امگا 3، امگا 6، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان دارند.{لینک}

تحقیقات نشان می‌دهد این مواد مغذی و ترکیبات خاص آن می‌تواند در پوست نفوذ کرده و موجب بشاش شدن و باطراوت شدن پوست شود. درواقع رژیم غذایی نقش مستقیمی در تغذیه پوست و حفظ سلامتی آن دارد.

1-     ماهی‌های آب سرد شامل شاه‌ماهی، ساردین و قزل‌آلا منبع فراوان اسید چرب امگا 3 بوده و به‌خوبی به پوست نفوذ می‌کنند. همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهند. ماهی چرب ویتامین E و آنتی‌اکسیدان بدن را نیز تأمین می‌کند.

2-     گردو همان مزایای ماهی چرب را دارد که به رژیم غذایی گیاهخواران نیز کمک می‌کند.گردو منبع اشباع‌نشده امگا 3 و امگا 6 است. البته زیاده‌روی در خوردن گردو باعث التهاب پوستی، خارش و اگزما می‌شود.

3-     بادام غنی از اسید چرب اشباع‌نشده بوده و منبع غنی ویتامین E است. به حفظ پوست کمک می‌کند.

4-     تخمه آفتابگردان  مقدار زیادی روی و ویتامین E دارد و از سلول‌های پوست محافظت می‌کند.

5-     دانه کتان غنی ازنوعی امگا 3 به نام اسید آلفالینولنیک/ ALA است. افزودن آن به سالاد کمک زیادی به سلامت پوست می‌کند. مصرف روغن مخصوص آن برای 12 هفته زبری و خشکی پوست را از بین می‌برد.

6-     توفوی ساخته‌شده از سویا قابلیت ارتجاعی پوست را زیاد می‌کند.سویا ایزوفلاون دارد که نقش مهمی در حفاظت از پوست بازی می‌کند.

7-     آواکادو حاوی ترکیبات لویتین و زاکسنتین، غنی از چربی‌های سالم و ویتامین E است.

8-     روغن‌زیتون برای سلامتی پوست مفید است. اسکوالن موجود در روغن‌زیتون جلوی خشکی پوست را می‌گیرد.

9-     چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام کاتچین است که جریان خون به پوست را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سلول‌های پوستی به‌طور مرتب اکسیژن تازه دریافت کنند. همچنین با اشعه مضر UV مقابله می‌کند.

10-  شکلات تیره با کاکائوی بالا می‌تواند از پوست محافظت کند. اثر ضدالتهابی نیز دارد.

11-  نوشیدن آب سالم بیشتر، ساده‌ترین راه برای حفظ سلامت پوست است.

12-  کاروتن و بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدانی به نام کاروتنوئیدها در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و ماندن زیاد زیر آفتاب عمل می‌کند. میوه‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز و اغلب سبزیجات منبع غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و به افزایش کاروتنوئید منجر می‌شود.

 

 

در کنار این توصیه‌ها باید از مصرف بیش‌ازحد کافئین که موجب خشکی پوست می‌شود، اجتناب کرد. مواد شیمیایی، زدن عطر روی پوست، غذاهای تصفیه‌شده و حاوی قند زیاد، روند پیری پوست را زیاد می‌کند.

 

 

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۷ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۳۶
  • ۱۱۸ نمایش
  • fioxqy fioxqy
درمان فیبروز ریه با ارزان‌ترین داروی درمان دیابت

 

به گزارش خبرآنلاین، دو محصول زنبوک و زنبوک فلیپ در سایزهای 13، 14 و 15 اینچی هستند که ایسوس آن‌ها را «Frameless NanoEdge» می‌نامد و درواقع نسبت نمایشگر به بدنه 94 درصد است که تقریباً بدون لبه و حاشیه به نظر می‌رسد و لنز دوربین با 4 تکه به‌عنوان «وب کم» به طرز خاصی روی نمایشگر تعبیه‌شده است.{لینک}

گرافیک انویدیا NV MX150 روی مدل 13 و 14 اینچی و گرافیک GTX 1050 Max-Q روی محصول 15 اینچی نصب‌شده است.

مدل فیلیپ در دو سایز 13 و 14 اینچی به‌صورت دومنظوره (لپ‌تاپ و تبلت) طراحی‌شده است که مدل 13 اینچی گرافیک مستقل نداشته و فقط مدل 15 اینچی از گرافیک GTX 1050 Max-Q برخوردار است.

دوربین سه‌بعدی اینفرارد در کنار دستور صوتی کورتانا و آمازون الکسا را روی این لپ‌تاپ‌ها می‌بینیم.

عمر باتری 14 ساعته، 8 تا 16 گیگ رم، 1 ترابایت حافظه اس اس دی از دیگر مشخصات فنی لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس هستند که جزییات فنی آن‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

رونمایی از لپ‌تاپ‌های بدون لبه ایسوس در ایفا ۲۰۱۸

رونمایی از لپ‌تاپ‌های بدون لبه ایسوس در ایفا ۲۰۱۸

رونمایی از لپ‌تاپ‌های بدون لبه ایسوس در ایفا ۲۰۱۸

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۳۱
  • ۱۳۱ نمایش
  • fioxqy fioxqy
مجهز شدن ساعت‌های هوشمند به فشارسنج

گوشی هواوی میت 20 کمتر از یک ماه دیگر معرفی خواهد شد. این محصول علاوه بر قدرت گرفتن از تراشه Kirin 980 که هفته گذشته شاهد معرفی آن در نمایشگاه IFA 2018 بودیم، به رابط کاربری EMUI 9.0 هم تجهیز خواهد شد.0
رابط کاربری EMUI 9.0 که طراحی پایه آن بر اساس اندروید 9 پای صورت گرفته، علاوه به ارمغان آوردن زبان طراحی زیبا و ساده‌تر، موجب کارایی بیشتر اجرای سریع‌تر بازی‌ها هم خواهد شد.رابط کاربری جدید هواوی همچنان المان‌های شاخص EMUI 8.0 را یدک می‌کشد، با این حال در طراحی آن از  رنگ‎های بیشتر و روشن‌تر استفاده شده است که بدون شک بیش از پیش کاربر پسند خواهد بود.همان‌طور که در تصاویر زیر نیز مشاهده می‌شود، در طراحی رابط کاربری EMUI 9.0 از المان‌های مدرن‌تر که بر روی گوشی‌های بزرگ خود نمایی می‌کنند استفاده شده است. تقریباً تمامی قسمت‌های سیستمی از جمله صفحه شماره‌گیر، ساعت یا گالری رنگی تازه به خود دیده‌اند. از پیچیدگی بخش تنظیمات دستگاه نیز کاسته شده و تعداد منوها از 940 به 843 کاهش پیدا کرده است.رابط کاربری EMUI 9.0صفحه هوم اسکرین نیز اکنون به‌روزرسانی شده است و شاهد یک اضافه شدن یک سایدبار ثابت هستیم که برنامه‌های اصلی از جمله پیامک، شماره‌گیر، مخاطبین، دوربین و … بر روی آن پین می‌شوند. این تغییر موجب دسترسی سریع‌تر به برنامه‌های اساسی در گوشی‌های بلند قامتی همچون P20 Pro و Mate 10 خواهد شد. هواوی EMUI 9.0 را بر پایه اندروید 9 پای در IFA معرفی خواهد… هواوی گلکسی نوت 9 را تمسخر کرد؛ این یک ارتقای واقعی نیست! همان‌طور که انتظار داریم، ژست‎های حرکتی جدید برای جابه‌جا شدن میان برنامه‌های در حال اجرا با سوایپ کردن صفحه به سمت بالا هم در رابط کاربری EMUI 9.0 اعمال شده است که بخشی از اندروید 9 پای است. البته این ویژگی به طور کامل در نسخه بتا پیاده سازی نشده است؛ با این حال احتمالاً در نسخه نهایی شاهد اضافه شدن آن خواهیم بود.طبق ادعای شرکت سازنده، عملکرد این رابط کاربری نسبت به نسل قبلی دو برابر روان‌تر شده و در حالت کلی 12 درصد سریع‌تر قادر به اجرای اپلیکیشن اینستاگرام است. این رقم برای برنامه‌های آمازون و Spotify  به ترتیب 16 و 11 سریع‌تر است. همچنین به لطف ویژگی Turbo 2.0، تمام پتانسیل سخت افزار دستگاه برای اجرای روان‌تر بازی‌ها به کار گرفته خواهد شد.رابط کاربری EMUI 9.0رابط کاربری هواوی همچنین شامل یک داشبورد جدید خواهد بود که استفاده شما از اپ‌ها را مانیتور می‌کند و زمان‌هایی را در نظر می‌گیرد تا شما بیش از اندازه از نرم‌افزارها استفاده نکنید. این ویژگی که در اندروید 9 پای با نام Digital Wellbeing شناخته می‌شود، موجب کنترل بیشتر بر زمان صرف شده در هر برنامه هم خواهد شد؛ کما آنکه می‌تواند به عنوان ابزاری برای نظارت بر عملکرد فرزندان هم استفاده شود.نسخه بتای رابط کاربری EMUI 9.0 از هم‌اکنون برای گوشی‌های P20, P20 Pro, Mate 10, Mate 10 Pro, Honor 10, Honor View 10 و Honor Play قابل دسترس است. البته احتمالاً نسخه نهایی هم‌زمان با معرفی Mate 20 در پاییز عرضه خواهد شد.منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۵ شهریور ۹۷ ، ۰۱:۴۴
  • ۹۸ نمایش
  • fioxqy fioxqy