fioxqy

fioxqy

fioxqy

fioxqy

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

oiweze

 

به گزارش خبرآنلاین، اپیدمی جهانی اخبار جعلی با روش انتشار دیتای دروغین از طریق شبکه‌های اجتماعی معضلی جهانی در سال 2017 بوده که به گفته محققان آکسفورد، اخبار جعلی هنگام انتخابات به اوج رسیده تا بتواند افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد.{لینک}

تنها در چین 2 میلیون نفر در استخدام «ارتش سایبری» در بخش انتشار اخبار روی شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و اغلب این افراد برای تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی پس از انتشار اخباری که به نفع خود است، کامنت، لایک و ... را نیز دست‌کاری کرده تا بتوانند مردم را دنباله‌رو سیاست‌های خود کنند.

به گفته «سامانتا بردشو» از نویسندگان این تحقیق، بیشتر احزاب سیاسی درگیر این موضوع بوده و هنگام انتخابات پررنگ‌تر می‌شود. به گفته وی داستان برگزیت و انتخابات 2016 آمریکا به‌خوبی چنین جریاناتی را پررنگ کرد و حالا این نوع استراتژی توسط حکومت‌ها بکار گرفته‌شده تا افکار عمومی را تغییر دهند.

فیس‌بوک، توئیتر، واتس‌اَپ، تلگرام و وی چت؛ عمده شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان موبایلی هستند که توسط ارتش‌های سایبری دولتی مدیریت می‌شوند.

بعد از چین که دو میلیون ترول در اختیار دارد، کشور آذربایجان با 50 هزار نفر استخدام‌شده برای لایک گذاشتن، کامنت نوشتن و ... در رده دوم جای داشته و حضور کشورهایی مانند ایران، اکراین و ویتنام نیز در صدر جدول قابل‌توجه است.(در این گزارش آمار 10 تا 20 هزارنفری در ایران مربوط به سال 2012 است)

گزارش کامل را اینجا بخوانید.

 

 

5656

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۳
  • ۱۳۷ نمایش
  • fioxqy fioxqy
malvnk

اکنون مدیران شیپور نیز در گفتگو با دیجیاتو موارد مورد نظر خودشان را مطرح و اشاره می‌کنند فرصت زمانی به این مجموعه داده نشده تا اپلیکیشن خود را اصلاح کند.

«نیما اشرف زاده»، مدیر بازاریابی شیپور به دیجیاتو می‌گوید ۲ روز پیش، ایمیلی از کافه بازار برایشان ارسال شده که در خصوص خارج شدن اپلیکیشن شیپور از حالت انتشار اطلاع رسانی کرده است: «ما هم جوابیه‌ای را ارسال کردیم و دلایل خودمان را آوردیم که نمی‌توانیم چنین سهمی را از درآمد خود پرداخت کنیم.»

او به هلدینگ هزاردستان که مالک مجموعه‌های کافه‌بازار و دیوار است اشاره می‌کند و می‌گوید که تا کنون، بخش زیادی از داده‌های شیپور در اختیار کافه بازار بوده است و حالا مورد درخواستی کافه‌بازار، کل آمارهای مالی این سرویس را در اختیار شرکتی قرار می‌دهد که به نوعی رقیب شیپور است:‌ «وضعیت به این گونه است که کافه بازار به آمار نصب و بازخوردهای ما به شکل روزانه دسترسی دارد. این روند در حالتی که با هم رقابت داریم، چندان پسندیده نیست. امروز اگر خدمات پرداخت هم از طریق بازار ارائه شود، در واقع سری‌ترین آمارهای یک مجموعه که درآمد آن است، در اختیار رقیبش قرار گرفته است. اینطور محرمانگی اطلاعات کاملاً از بین می‌رود.»

نکته دیگری که مدیر بازاریابی شیپور به آن اشاره می‌کند، عدم دریافت کمیسیون گوگل پلی از اپلیکیشن‌های بزرگ کشورهای مختلف است. اشرف زاده می‌گوید گوگل به این شکل با همکاری سرویس‌های معروف هر کشور، در آن کشور کاربر جدید به دست می‌آورد و در واقع اپلیکیشن‌ها برای گوگل پلی تبلیغ و کاربران را به سمت آن هدایت می‌کنند. او عقیده دارد که این مثال، در ماجرای شیپور و کافه بازار هم نمود پیدا می‌کند:

«امروز زمانی که به صفحه اصلی شیپور بروید، لینک دانلودی که وجود دارد کافه بازار است نه گوگل پلی. در نتیجه ما هم درکنار تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی، مشغول پروموت کردن کافه بازار هم هستیم. مردم ترغیب شده‌اند تا شیپور را نصب کنند و وقتی وارد سایت ما می‌شوند به کافه بازار هدایت می‌شوند. انتظار داریم در ازای این موارد، ما هم خدمتی را دریافت کنیم که در این مورد، عدم دریافت پورسانت است.»

کافه بازار می‌گوید تنها اپلیکیشن‌هایی می‌توانند درگاه مستقیم بانکی خودشان را داشته باشند که خدمات فیزیکی به کاربر ارائه دهند. نمونه‌های آن، اسنپ یا دیجیکالا هستند که هرکدام درگاه بانکی خودشان را دارند. مدیربازاریابی شیپور، عقیده دارد که شیپور هم باید در همین دسته سرویس‌ها قرار بگیرد، چراکه نیروی انسانی در حال ارائه خدمات هستند نه الگوریتم‌ها:

«از دید من، اسنپ با رانندگان خود همکاری می‌کند و رانندگان خدمتی را زیر نظر این مجموعه انجام می‌دهند. اسنپ پول را از شما می‌گیرد، به راننده می‌دهد و درصد خودش را هم برمی‌دارد. در دیجیکالا هم همین اتفاق می‌افتد. شیپور هم همین است. ما نگفته‌ایم یک دکمه بزنید و آگهی خود را به روز کنید. آگهی در فرایند تایید توسط ناظر و کنترل کیفیت قرار می‌گیرد و پس از آن هم وارد سیکل پشتیبانی می‌شود. این مجموعه درکل بیشتر از ۲۰۰ کارمند دارد که به کاربران خدمت می‌دهند. کسی که پول می‌دهد، در ازای آن خدمتی را درخواست کرده‌ است و ما هم بابت این خدمت، هزینه می‌دهیم. اگر بابت عملیات و نیروی انسانی پولی پرداخت نمی‌کردیم و الگوریتیمی همه چیز جلو می‌رفت، حق با کافه‌بازار بود.»

اما مهم‌ترین نکته‌ای که اشرف زاده به آن اشاره می‌کند، ورود شیپور به بحث درآمدزایی در یک ماه اخیر است؛ زمانی که اپلیکیشن این مجموعه از سوی کافه بازار تایید شده، روی مارکت قرار گرفته و حالا حذف شده است: «کافه بازار اپلیکیشن‌ها را قبل از انتشار بررسی می‌کند و احساس ما هم این بود که مشکلی با این مسئله ندارند. زمانی که اپ منتشر شد، ما هم تصور کردیم که ما را هم به لحاظ درآمدزایی هم ردیف با اسنپ قرار داده‌اند. پس از تایید اپ، حذف آن معنایی ندارد.»

اشرف‌زاده عقیده دارد که باید به وجود مارکتی در ایران مانند کافه بازار افتخار کرد اما در هر صورت یکی از سرویس‌های زیرمجموعه‌اش، رقیب شیپور است: «اینجاست که به این فکر می‌افتیم که شاید دیتای ما در اختیار رقیب قرار بگیرد. استارتاپ‌ها در کشورها ایجاد می‌شوند تا به نفع مردم با هم رقابت کنند. هدف این است که با هم رقابت سالم داشته باشیم. این رقابت بین بامیلو و دیجی‌کالا، تپ سی و اسنپ، و حالا شیپور و دیوار وجود دارد. حذف شدن یکی از این رقبا از بازی، به نفع مردم نیست و حق انتخاب از آنها گرفته می‌شود.»

در نهایت اما کافه بازار قوانین مشخصی دارد و شیپور را در دسته بندی خدمات اینترنتی، و نه فیزیکی، قرار داده است. حال در صورت به توافق نرسیدن این دو مجموعه، چه اتفاقی برای شیپور رخ خواهد داد؟ ذکر این نکته نیز لازم است که در صورت استفاده‌ی شیپور از سیستم پرداخت بازار، ۳۰ درصد از هر پرداخت در اپلیکیشن شیپور، به کافه بازار تعلق می‌گیرد. مدیر بازاریابی شیپور در پاسخ به این پرسش دیجیاتو می‌گوید حتی اگر امروز این اتفاق بیفتد قلباً راضی نیستند اما در نهایت اشاره می‌کند که چنین تصمیمی را مدیرعامل و هیات مدیره شیپور باید اتخاذ یا رد کنند:

«اگر اپلیکیشن مشکل داشت کافه بازار باید ابتدا می‌گفت نه اینکه اپ به دست مردم برسد، و سپس برداشته شود. نوع برخورد می‌توانست به شکل دیگر و بهتری باشد. در نهایت اما تصمیم اینکه از سیستم پرداخت بازار استفاده کنیم یا خیر، توسط مدیرعامل و هیات مدیره باید گرفته شود.»

2121

 

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۹
  • ۱۱۲ نمایش
  • fioxqy fioxqy
hrynqz

به گزارش خبرآنلاین، این در حالی است که اپل دست به ساخت و عرضه آیفون باقیمت پایین در این کشور زده است اما به نوشته بلومبرگ، همچنان راه درازی برای فتح بازار هند پیش رو دارد.{لینک}{لینک}

با تغییر ساختار مدیریتی 3 نفر از مدیران در هند این کمپانی را ترک کرده‌اند. اپل تنها 2 درصد از سهم بازار موبایل در هند را در اختیار دارد، درحالی‌که سال 2017 بیش از 3.2 میلیون آیفون فروخته بود و حالا صحبت از رقمی کمتر از یک‌میلیون است.

هند سومین بازار بزرگ موبایل در دنیا است که تعرفه‌های سنگینی روی گوشی وضع کرده و بین 15 تا 20 درصد نیز به قیمت تمام‌شده افزوده می‌شود و مردم ترجیح می‌دهند به‌سوی سامسونگ و شائومی بروند تا آیفون!

اپل کارخانه تولید آیفون SE و 6 را در هند دایر کرده تا بتواند بر مشکل قیمت غلبه کند اما همچنان پشت سر رقبا راه می‌رود.

شبکه 4G در هند رو به توسعه بوده و بازار بسیار خوبی است که تیم کوک مدیر اپل از آن مطلع بوده و سعی کرده است روی آن سرمایه‌گذاری کند.

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۳
  • ۱۲۵ نمایش
  • fioxqy fioxqy
lyqtci

به گزارش ایسنا و به نقل از آژانس فضایی اروپا، ماهواره‌های "گالیلئو" (Galileo)  که توسط "اتحادیه اروپا" و "آژانس فضایی اروپا" ساخته شده‌اند، اکنون بر روی راکت اروپایی "آریان ۵" (Ariane ۵) قرار داده شده‌اند و قرار است آنها را در روز چهارشنبه ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) از پایگاه فضایی اروپا درکورو در ناحیه گویان فرانسه پرتاب کنند.

گالیلئو سامانه ماهواره ای ناوبری جهانی است که توسط "اتحادیه اروپا" و "آژانس فضایی اروپا" ساخته شده‌ است. این پروژه پنج میلیارد یورویی به نام ستاره شناس مشهور ایتالیایی "گالیلئو گالیله" نامگذاری شده است.

یکی از اهداف گالیلئو، فراهم آوردن و ارائه یک سیستم جایگزین مکان یابی بومی با دقت بالا است که توسط آن کشورهای اروپایی می‌توانند با این خودکفایی کامل، از سیستم  های ناوبری دیگر کشورها بی‌نیاز شده و به آن تکیه کنند.

انتهای پیام

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ تیر ۹۷ ، ۰۰:۲۱
  • ۱۲۴ نمایش
  • fioxqy fioxqy
mehranweb

پخش زنده تلویزیونی بعد از در مدار قرار گرفتن ماهواره‌های مخابراتی, به تدریج در زندگی بشر جای خود را باز کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید ارتباط تصویری و صوتی همزمان از طریق ماهواره که امروزه برای ما کاملا عادی است را در آن زمان "افسانه", "معجزه" و "شگفت انگیز" لقب داده بودند.

ماهواره مخابراتی تله‌استار -۱ در ۱۰ ژوئیه ۱۹۶۲ با موشک  تور-دلتا از مرکز پرتاب‌های فضایی کاناورال راهی مدار گردید. با قرار گرفتن این ماهواره در فضا, انتقال نخستین برنامه زنده تلویزیونی، تماس تلفنی و تصاویر و تلگراف از طریق فضا توسط بخش خصوصی آغاز و برای اولین بار در تاریخ، خدمات تجاری ماهواره‌ای ارائه شد.

تله‌استار توسط شرکت تلفن بل ساخته شده و به "شرکت تلفن و تلگراف آمریکا" AT & T  تعلق داشت. این سامانه مخابراتی بخشی از توافق چند ملیتی بین آمریکا، انگلیس و فرانسه برای توسعه ارتباطات بشمار می‌رفت. تله‌استار حدود ۶۰۰ مکالم تلفنی را همزمان انجام می‌داد.

تا در مدار قرار گرفتن این ماهواره, ارتباط تلفنی و تلویزیونی کاری بسیار سخت بشمار می‌رفت و دسترسی به برنامه زنده تلویزیونی بین فاصله‌های زیاد غیرممکن بود.

تله‌استار توانست زمینه انتقال امواج فرستنده‌های تلویزیونی را به شکل گسترده‌ای افزایش دهد و برنامه‌های زنده تلویزیونی نیز جهانی شد. این کار توانست زمینه‌های ارتباطی وسیع مردم در سراسر جهان را فراهم آورد و در همه زوایای زندگی انسان تاثیرگذار باشد.

این ماهواره شکل تقریبا کروی با ابعاد ۹۰ سانتیمتر وزنی در حدود ۷۷ کیلوگرم داشت. سطح بیرونی تله‌استار  با سلول‌های خورشیدی پوشانده شده بود که می‌توانست ۱۴ وات برق تولید کند.

ماهواره در یک مدار بیضوی هر ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه، با زاویه ۴۵ درجه نسبت به خط  استوا، با حضیض حدود ۹۵۲ کیلومتر و اوج حدود ۵۹۳۳ کیلومتر نسبت به زمین، آن را دور می‌زد.

از آنجا که فرستنده‌ها و گیرنده‌های تله‌استار مثل ماهواره‌های امروزی قدرتمند نبودند، به آنتن‌های زمین بزرگ نیاز داشت. مهندسین شرکت بل، یک آنتن بزرگ افقی مخروطی با یک بازتابنده ویژه در دهانش طراحی کردند که پرتو آن را دوباره هدایت می‌کرد. این طراحی خاص دارای سیلندرهای بسیار کم بود, بنابراین باعث کاهش بسیار کم دمای دستگاه می‌شد. سطح آنتن‌ها ۳۳۰ مترمربع ,۵۴ متر بلندی و حدود ۳۸۰ تن وزن داشتند. دو مورد از این آنتن‌ها بکار گرفته شد، یکی در اندور(Andover)، مین(Maine) و دیگری در فرانسه در پلیمور- بودو(Pleumeur-Bodou). آنتن سوم درگونهیلی داون(Goonhilly Downs) انگلستان به قطر ۲۶ متر بود.

نخستین تصویر تلویزیونی که تله‌استار  ۱فرستاد تصویر پرچم ایستگاه زمینی اندور بود که به پلیمور در ۱۱ ژوییه ۱۹۶۲ ارسال شد. تقریبا دو هفته بعد، در ۲۳ ژوئیه، ساعت ۳:۰۰ صبح(به وقت جهانی)، نخستین برنامه زنده تلویزیونی را در دسترس عموم قرار داد. این پخش در اروپا توسط یوروویژن و در آمریکای شمالی توسط شبکه‌های تلویزیونی NBC، CBS، ABC  و CBC پخش شد که مجری آن والتر کرانکات مجری CBS ، چت هانتلی مجری شبکه  NBC در نیویورک و ریچارد دیمبلی بی بی سی در بروکسل بود. اولین برنامه شامل تصاویر مجسمه آزادی در نیویورک و برج ایفل در پاریس و پخش سخنان جان کندی رئیس جمهور می‌شد.

 

 

5656

منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ تیر ۹۷ ، ۱۹:۱۳
  • ۴۳۷ نمایش
  • fioxqy fioxqy