fioxqy

fioxqy

fioxqy

fioxqy

سنجش میزان گلوکز با اشک چشم!

يكشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۱۴ ق.ظ
چرا در مهلت‌های طولانی کارها را به تعویق می‌اندازیم

شرکت هلندی تولید کننده تجهیزات پزشکی "NovioSense" اخیرا دستگاهی توسعه داده است که می‌تواند از طریق اشک چشم، میزان گلوکز بدن بیماران دیابتی را اندازه گیری کند.دیابت یا بیماری قند یک اختلال سوخت و ساز در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می‌یابد از این‌ رو میزان قند خون افزایش می‌یابد.حسگر سنجش گلوکز یاد شده که توسط شرکت "NovioSense" توسعه داده شده می‌تواند با دقت بالایی میزان گلوکز خون را اندازه گیری کند.حسگر سنجش گلوکز "NovioSense" دستگاهی است که افراد با قرار دادن آن در قسمت پلک پایینی چشم می‌توانند به طور مداوم میزان گلوکز بدن خود را اندازه گیری کنند.دستگاه مذکور می‌تواند توسط اشک چشم، سطح گلوکز بیماران دیابتی را اندازه گیری کند و همچنین قادر به اتصال به گوشی‌های هوشمند نیز است.

دستگاه NovioSense اولین حسگر درون چشمی بی‌سیم، بدون باتری و غیرتهاجمی است.این دستگاه از فناوری "ارتباطات میدان‌نزدیک"(NFC) برای انتقال داده‌های خود به یک گوشی هوشمند یا دستگاه دیگری که می‌تواند اندازه‌گیری‌ها را نمایش دهد و آنها را ثبت کند، استفاده می‌کند."ارتباطات میدان‌نزدیک" یا "ان‌.اف‌.سی "گونه‌ای وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در مجاورت همدیگر است که در فاصله‌های کوتاه(حداکثر چند سانتی‌متر) کاربرد دارد.ان‌.اف‌.سی جایگزینی برای انتقال اطلاعات و فایل‌ها بین دو دستگاه موبایل توسط بلوتوث است که برخلاف بلوتوث نیازی به صرف زمان برای جستجوی دستگاه‌های نزدیک ندارد و به سادگی و با نزدیک کردن دستگاه دوم قابل استفاده است.

پژوهشگران به منظور بررسی و تایید میزان دقت حسگر جدید گلوکز ، آزمایشی بر روی ۲۴ بیمار مبتلا به دیابت نوع یک انجام دادند.دکتر"کریستوفر ویلسون"(Christopher Wilson) مدیرعامل شرکت "NovioSense" گفت: فناوری که ما توسعه داده‌ایم، یک گام مهم در توسعه حسگر گلوکز درون چشمی است. ما تصمیم گرفتیم حسگری را توسعه دهیم که میزان گلوکز بیماران دیابتی را تنها توسط اشک و با دقت بالایی اندازه گیری کند. نتایج آزمایشات ما بر روی افراد مثبت بود و نشان داد که سنسور گلوکز NovioSense یک سیستم مناسب غیرتهاجمی برای اندازه گیری گلوکز است."لینز دیکسترا"(Linze Dijkstra) ، مدیر شرکت "نوآوری‌های سلامت"(Health Innovations) گفت: ما سال ۲۰۱۲ در شرکت NovioSense سرمایه‌گذاری کردیم و اکنون بسیار خوشنودیم که این شرکت موفق به توسعه یک ابزار تشخیصی مهم شده است.این مطالعه در مجله "Biomacromolecules" منتشر شد.
منبع
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۸/۰۶
  • ۱۲۶ نمایش
  • fioxqy fioxqy